Strandet i Spanien med konkurs flyselskab – på fantastisk ferie – ballinogbaby
Mærkelige facts om graviditet, fødsler og babyer!

Strandet i Spanien med konkurs flyselskab – på fantastisk ferie

jeg ville lige skrive lidt om vores skønne ferie til Spanien, som på trods af overraskende god planlægning fra vores side af, startede en smule turbulent ud.

Vi havde planlagt ferien med vores søde vennepar, som ikke selv har børn. Heldigvis er de meget søde og tålmodige mennesker, så de turde godt begive sig på ferie med en lille bandit som Oli.

Mandag d. 1 oktober pakkede vi os selv og vores kufferter sammen og kørte mod lufthavnen. På trods af, vi lige måtte et smut tilbage og hente autostolen som vi havde glemt, kørte alt som smurt. Vi havde alle husket vores pas, vi kom i ordentlig tid og uden problemer, landede vi i Spanien et par timer senere. Vi var først fremme ret sent på aftenen og hoppede derfor alle direkte i seng.

Næste morgen vågnede vi så til besked om, at flyselskabet vi havde fløjet med havde erklæret sig selv konkurs, mandag aften ved midnat. Altså blot et par timer efter, at vi var landet i Spanien.  Rimelig utroligt heldigt, at vi nåede derned! Tænk engang, hvis vi havde stået der helt spændte, med kufferterne pakket og badevingerne på – og alt så var aflyst!  Så hellere være strandet i Spanien og ikke helt vide, hvornår man kom hjem igen. (Hvis man da overhovedet kom hjem!)

Men selvfølgelig (og lidt desværre) endte det hele jo med at gå op alligevel. Efter et par dage med opkald frem og tilbage til rejsefonden, fik vi booket os til et nyt fly, der fløj hjem samme dag som vi oprindeligt skulle hjem. (og til 3 gange prisen af hvad vi rigtigt havde betalt)

Heldigvis skabte det ikke så store problemer som man kunne have frygtet og alt i alt, havde vi en helt fantastisk ferie. Oliver var ovenud begejstret for alt hvad der havde med pool, hav og sand at gøre. Jeg har sjældent hørt ham grine så meget og være så meget oppe og køre, som han var de 2 uger.

Jeg hørte på et tidspunkt en eller anden udtale sig om; at der ikke var nogle grund til, at tage så små børn på ferie, for de ville alligevel ikke kunne huske noget som helst af det, når de blev ældre.  Det er det dummeste jeg nogensinde har hørt. Både fordi, at ferien jo selvfølgelig er ligeså meget for ens egen skyld – hvis da ikke mere og så fordi, at bare fordi barnet ikke kan huske det når de bliver ældre, kan man da stadig godt gøre ting med dem de synes er sjove!

Det var så skønt at se hvordan han bare skreg af grin, hver gang man hoppede over bølgerne med ham, eller når man legede hest med ham i poolen. Når vi var ude, fik han charmeret alle og enhver han mødte på sin vej, som han sad der i klapvognen og vinkede til alle vi kørte forbi. Han lærte endda at sige Ola til tjenerne og han klappede løs, når maden blev sat foran ham.

Derudover var det bare så dejligt, at have så meget tid sammen. Ingen dårlig samvittighed over lange dage i vuggestuen, eller stress over at skulle lave aftensmad og handle.

Ferien stod mest af alt bare på afslapning og vi havde ikke planlagt særlig mange ting vi skulle nå. En af dagene kørte vi en tur til Gibraltar for at se på aber og hvad man ellers lige skal se der. Ellers hyggede vi os bare ved poolen, spiste is og dasede i skyggen.

Som de andre gange, gik det super nemt at rejse med ham.  Endnu en gang var vi så svineheldige, at der var et ledigt sæde vi kunne bruge til ham på vejen derned. Så der sad han med hele sin legekuffert og hyggede sig. På vejen hjem Fik Oli og jeg endda skaffet os en hel række helt for os selv. Og så lige der, hvor alle passagerne skulle stå i kø til toilettet. Og hvad skulle de ellers lave i den kø, end at lege tittebøh med Oli? Det holdt ham beskæftiget utroligt længe!

Altså var det bare en helt fantastisk ferie, som jeg allerede længes tilbage på!

Heldigvis går turen mod Lalandia om kun en uge med min familie, hvor den igen står på badevinger, is og hygge♥️

Fik du læst de nyeste indlæg?

Mærkelige facts om graviditet, fødsler og babyer

Sludder mødre siger til deres børn

Og husk du kan følge med i, hvornår nye indlæg, her på instagram